1. Chwilówki online
  2. >
  3. Porady
  4. >
  5. Dlaczego mój wniosek o chwilówkę został odrzucony?

Dlaczego mój wniosek o chwilówkę został odrzucony?

W obecnych czasach uzyskanie chwilówki to naprawdę żaden problem. Jak się jednak okazuje, odmowy przyznania pieniędzy zdarzają się częściej, niż mogłoby się to zdawać. Niektóre czynniki mogą spowodować to, że wniosek o chwilówkę zostanie odrzucony, czy to z powodu błędów formalnych, czy niespełniania wymogów pożyczkodawcy. Pożyczkodawca jednak nie zawsze musi poinformować o tym, co poszło nie tak. Warto więc samodzielnie poznać możliwe przyczyny odmowy udzielenia chwilówki, zlokalizować tę właściwą w swojej sytuacji, a także poprawić ewentualne błędy lub po chwilówkę skierować się do innego pożyczkodawcy.

Niespełnianie wymogów pożyczkodawcy

Aby niezakłócone otrzymanie chwilówki było możliwe, wnioskujący muszą spełnić szereg warunków, by idealnie wpisywać się w profil pożyczkobiorcy nakreślony przez daną firmę. Są one mniej więcej podobne w każdej instytucji, ale będą się różnić zakresem.

Pierwszym bardzo prawdopodobnym czynnikiem mogącym spowodować odmowę udzielenia chwilówki jest nieodpowiedni wiek wnioskującego. Nie każdy wie, że nie zawsze wystarczy być pełnoletnim, by otrzymać chwilówkę. Przeważająca praktyka pożyczkodawców pokazuje, że bardziej pożądani są klienci w wieku przynajmniej 21, a zdarza się, że nawet 23 lat. To niedopatrzenie bardzo łatwo jest wyeliminować, korzystając z chwilówek od 18 lat – te dostępne są w firmach: Wonga, Alegotówka, Solcredit, Money Man, Creditstar, Szyba Gotówka.

Znacznie poważniejszą i trudniejszą do wyeliminowania przyczyną negatywnej decyzji w sprawie chwilówki będzie niespełnienie wymagań dotyczących zdolności i wiarygodności kredytowej. Co to oznacza. W takim przypadku wnioskodawca może:

  • mieć zbyt małe lub żadne zarobki, które niosą nikłe szanse na spłatę chwilówki;
  • negatywne wpisy w BIK wynikające z opóźnień w spłacie poprzednich zobowiązań;
  • długi widniejące w KRD lub innych bazach dłużników.

Bardzo szybko można skorygować się, jeśli ma się negatywne wpisy w BIK. W takim wypadku rozwiązaniem satysfakcjonującym może okazać się skorzystanie z usług innego pożyczkodawcy, mającego w swojej ofercie tzw. chwilówki bez BIK. Znacznie trudniej będzie naprawić niską zdolność kredytową, czy wyeliminować długi. Niestety, najlepszym wyjściem z tej trudnej sytuacji jest po prostu poczekanie na lepsze czasy.

Błędy we wniosku o chwilówkę

Pożyczkodawcy bardzo skrupulatnie badają wnioski o chwilówki pod kątem zgodności wszystkich zawartych w nich danych. Dlatego bardzo ważne jest, by dokładnie sprawdzić wszystkie informacje, przed wysłaniem wniosku. Szczególną uwagę zwróćmy na poprawność numeru PESEL, numeru dowodu osobistego czy adresu – w tym miejscu bardzo łatwo o drobną pomyłkę. Na szczęście, wniosek odrzucony z tego powodu wcale nie wyklucza możliwości otrzymania chwilówki. Jeśli zorientujemy się w pomyłce, możemy złożyć kolejny wniosek niemalże od razu i to u tego samego pożyczkodawcy. Tylko bardzo nieliczne jednostki wymagają odczekania kilku dni przed kolejnym ubieganiem się o chwilówkę – takie postępowanie jest jednak systematycznie eliminowane.

Weryfikacja częstym problemem chwilówkowym

Aby chwilówka mogła zostać udzielona, pożyczkodawca musi mieć absolutną pewność co do tożsamości wnioskującego. Potwierdzi ją przelew weryfikacyjny lub błyskawiczna aplikacja. Na tym etapie pożyczkobiorca może popełnić kilka błędów, które sprawią, że chwilówki nie otrzyma. Będą to:

  • inne dane podane we wniosku o chwilówkę i inne dane w banku (zawsze pamiętajmy o ich aktualizacji!);
  • użycie nieindywidualnego konta bankowego – nie może to być konto, które współdzielimy z kimś innym, nawet jeśli jest to mąż/żona;
  • wysłanie przelewu weryfikacyjnego na błędny numer konta.

Jeśli z jakichś powodów nie możemy użyć innego rachunku bankowego do weryfikacji swojej tożsamości, możemy wybrnąć z tej sytuacji, korzystając z możliwości, jakie oferują nam tzw. chwilówki bez konta bankowego. Są one wypłacane za pomocą czeku GIRO i mogą zostać odebrane w jakiejkolwiek placówce pocztowej lub w Banku Pocztowym, a potem spłacone dokładnie w taki sam sposób.

Autor: Emilia Rudzka

Biografia: Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem. Kreatywna dusza, która mocno stąpa po ziemi, ceniąc sobie rzetelność informacji. Robię to, co lubię i sprawia mi przyjemność — piszę dla swoich Czytelników. Stale się rozwijam, zdobywając nowe umiejętności oraz poszerzając swoje horyzonty. W wolnym czasie najchętniej siadam na rower i podążam przed siebie lub uciekam na łono natury, oddając się górskim wędrówkom.

Czy nasz artykuł był dla Ciebie pomocny? Podziel się swoją oceną:
Oceń