Większość konsumentów przyzwyczaiła się już do tego, że zwykle wiąże się z nimi minimum formalności. Są to produkty bardzo szybkie, proste i intuicyjne. Dokładnie takie, by klient mógł uporać się ze wszystkimi formalnościami w ciągu kilku minut i dostać pieniądze możliwie jak najszybciej. Trzeba jednak pamiętać, że liczba i skomplikowanie czynności, dzięki którym możliwe będzie wzięcie chwilówki, będzie różnić się w zależności od tego, czy zaciągamy ją po raz pierwszy, czy po raz kolejny w tej samej firmie.
Gdy wnioskujemy o chwilówkę po raz pierwszy, naszym najważniejszym zadaniem będzie dostarczenie pożyczkodawcy wszystkich szczegółów, które pozwolą mu na zidentyfikowanie nas i ustalenie naszej zdolności kredytowej. Dlatego możemy spotkać się z kilkoma formularzami do wypełnienia:
Wnioskując o drugą chwilówkę w tej samej firmie, nie musimy już ani rejestrować konta, ani po raz drugi szczegółowo wypełniać wniosku. Pamiętajmy jednak, że jeżeli wnioskujemy o kolejną chwilówkę u innego pożyczkodawcy, będziemy musieli przejść przez tę procedurę jeszcze raz – dane nie migrują pomiędzy poszczególnymi firmami. Jedyne, czego będziemy potrzebowali podczas wnioskowania o kolejną, płatną chwilówkę będzie wybór pożądanej kwoty i okresu spłaty. Dzięki temu możliwe będzie wzięcie chwilówki za pomocą telefonu lub SMS-a, z każdego miejsca, w którym się znajdziemy.
Zweryfikowanie tożsamości klienta, który wnioskuje o chwilówkę jest elementem podstawowym każdej procedury pożyczkowej. Najbardziej rozpowszechnionymi sposobami na zweryfikowanie tożsamości wnioskodawcy są przelew weryfikacyjny na bardzo małą kwotę lub skorzystanie z aplikacji (np. Instantor), która wymaga jedynie zalogowania się przez nią na swoje konto bankowe. Nie będziemy musieli tego robić, jeżeli zdecydujemy się na drugą chwilówkę – pożyczkodawca ma już pewność, że jesteśmy tą osobą, za którą podajemy się we wniosku.
Wszystkich formalności związanych z drugą chwilówką pozbywamy się tylko wtedy, gdy w momencie składania wniosku wszystkie podane wcześniej informacje są aktualne. Każda zmiana, nawet najmniejsza, nakłada na nas obowiązek poinformowania o tym pożyczkodawcy i uaktualnienie informacji w swoim profilu. Jeżeli więc zmieniliśmy stan cywilny, adres, pracę lub konto bankowe, musimy jeszcze raz przejść pełną procedurę pożyczkową. Konieczne będzie także kolejne zweryfikowanie tożsamości, zwłaszcza jeżeli zmiana zaszła w obrębie naszych danych personalnych lub zmieniliśmy rachunek bankowy.