1. Chwilówki online
  2. >
  3. Porady
  4. >
  5. Konto klienta w serwisie pożyczkowym – jak działa?

Konto klienta w serwisie pożyczkowym – jak działa?

Każda pożyczka pozabankowa, a w szczególności ta zaciągana w całości online, wymaga założenia konta w serwisie internetowym firmy pożyczkowej. Różne bywa nazewnictwo takiego konta: często bywa nazywany osobistym profilem lub panelem klienta. Takie konto ułatwia życie klientowi, umożliwia mu pełne korzystanie ze wszystkich opcji pożyczkowych i zaoszczędza jego czas, jeśli chciałby wnioskować o kolejną pożyczkę.

Jak założyć konto klienta?

Jako, że jest to procedura obligatoryjna, założenie konta klienta w serwisie jest możliwie jak najbardziej uproszczone. Nie trzeba w tym celu wykonywać żadnych kroków jeszcze przed zaciągnięciem pożyczki. W momencie, w którym pożyczkobiorca zdecyduje się na wybór konkretnej oferty danej firmy i ustali już pożądane parametry pożyczki na suwakach znajdujących się na głównej stronie firmy pożyczkowej, nie musi robić nic innego poza kliknięciem w przycisk „złóż wniosek” (lub wariację tej frazy; to zależy od stylistyki firmy). Ta czynność nie skieruje internauty do wniosku, ale właśnie do formularza rejestracyjnego i założenia konta.

Aby założenie profilu doszło do skutku, nie potrzeba podawać więcej danych niż te, które byłyby potrzebne pożyczkobiorcy we wniosku pożyczkowym. Co więcej, często wystarczy dostarczyć wyłącznie podstawowe informacje: imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail. Reszta informacji zostanie wpisana we wniosku pożyczkowym, z którego automatycznie wypełnione zostaną luki w profilu, by skompletować wszystkie niezbędne dane.

Wszystkie informacje o pożyczkobiorcy w jednym miejscu

Tak, jak pisaliśmy, informacje, które znajdą się we wniosku pożyczkowym, zostaną utrwalone w profilu. Dotyczy to wszystkich możliwych danych, nie tylko osobowych i adresowych, ale również tych dotyczących zatrudnienia, miejsca pracy, rodzaju otrzymywanych dochodów i ich wysokości, zdolności kredytowej, stanu cywilnego, itp. Niestety, będą tam przechowywane również dane newralgiczne, takie jak numer dowodu osobistego i numer PESEL. Nie ma jednak obaw o ich bezpieczeństwo, gdyż będą widoczne jedynie dla firmy pożyczkowej i klienta, a zabezpieczenia informatyczne doskonale chronią przed ich dostaniem się w niepowołane ręce. Dość powiedzieć, że dotychczas żadnej firmie nie zdarzył się wyciek danych osobowych ich klientów, co czasami zdarzało się bankom, a nawet instytucjom państwowym.

Szybciej i łatwiej dzięki panelowi klienta

Przechowywanie wymienionych danych jest dla klienta bardzo wygodne. Jeśli tylko będzie chciał zaciągnąć kolejną pożyczkę, nie będzie musiał po raz kolejny wypełniać wniosku i dokonywać weryfikacji tożsamości, a jedynie ustalić kwotę pożyczki i okres spłaty. Umożliwia to również zaciągnięcie pożyczki przez SMS lub telefonicznie. To jeszcze nie koniec – firma pożyczkowa, która ma już wszystkie dane dotyczące klienta, szybciej przyzna mu pożyczkę, gdyż zazwyczaj (zwłaszcza, jeśli kolejna pożyczka zaciągnięta była niedługo po pierwszej) nie będzie po raz kolejny sprawdzać sytuacji finansowej klienta i weryfikować jego wiarygodności kredytowej. Jednakże, absolutnym obowiązkiem pożyczkodawcy jest uzupełnienie tych danych, gdyby którakolwiek z nich uległa zmianie.

Przydatne informacje i udogodnienia

W profilu klienta pojawiają się również bieżące informacje dotyczące akcji promocyjnych lub indywidualnych korzyści kierowanych w stronę klienta. Bardzo często postępuje tak firma NetCredit, która za lojalność może nagrodzić klienta jakąś specjalnie korzystną ofertą. W innych przypadkach mogą pojawić się inne informacje: np. o dostępności kolejnej, wyższej pożyczki lub też możliwości skorzystania z odroczenia płatności raty (np. w Zaplo). Ponadto, większość firm dodaje do panelu klienta również wszelkie wyliczenia związane z aktywną pożyczką – cały harmonogram, ile zostało już spłacone, itp.

Umowy pożyczkowe i inne dokumenty

Konto klienta w serwisie to również archiwum, w którym trzymane są wszystkie dokumenty dotyczące zaciągniętych już pożyczek. Będą to umowy pożyczkowe, dowody wypłaty, aneksy, obowiązujące tabele opłat i prowizji oraz wszystkie wnioski i pisma, które kiedykolwiek zostały wysłane do firmy. Co prawda, te same dokumenty są zawsze przesyłane do klienta drogą mailową, ale jak wiadomo, takie dane można łatwo utracić. Dokumenty dostępne w profilu klienta są zaś nieusuwalne, stanowią więc doskonałe zabezpieczenie użytkownika.

Jak usunąć profil klienta firmy pożyczkowej?

Spłata pożyczki nie sprawi, że konto w serwisie pożyczkowym zniknie. Dane przechowywane mogą być jeszcze wiele lat, o ile pożyczkobiorca sam nie złoży odpowiedniej dyspozycji. Niestety, nie da się zrobić z poziomu samego konta. Klient musi wysłać oficjalne pismo z prośbą o usunięcie swoich danych z serwisu. Najlepiej zrobić to drogą listowną, choć większość firm przyjmuje taką dyspozycję również mailem, z adresu który był użyty do założenia konta.

Usunięcie konta klienta ma jednak sporą wadę – jest nieodwracalne, co oznacza, że przyszła pożyczka w tej firmie nie będzie już możliwa. Bardzo nieliczne są firmy pozwalają na powrót – na chwilę obecną można wymienić właściwie tylko Filarum.

Autor: Emilia Rudzka

Biografia: Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem. Kreatywna dusza, która mocno stąpa po ziemi, ceniąc sobie rzetelność informacji. Robię to, co lubię i sprawia mi przyjemność — piszę dla swoich Czytelników. Stale się rozwijam, zdobywając nowe umiejętności oraz poszerzając swoje horyzonty. W wolnym czasie najchętniej siadam na rower i podążam przed siebie lub uciekam na łono natury, oddając się górskim wędrówkom.

Czy nasz artykuł był dla Ciebie pomocny? Podziel się swoją oceną:
Konto klienta w serwisie pożyczkowym – jak działa?
Ocena: 4.7 (ilość ocen: 55)